
Station Apeldoorn
Het station van Apeldoorn is niet verwant aan een van de standaardstations, maar heeft wel gelijkenis met in die periode gebouwde stations. Het bestaat uit een hoog middengedeelte met twee lagere korte zijvleugels. In 1911 werd er voor het middengedeelte een vestibule geplaatst in een afwijkende stijl. In 1985 kwam er een achteringang bij. In 1977 werd het historische interieur gesloopt waarbij ook de koninklijke wachtkamer eraan moest geloven.
In verband met een grootschalige opknapbeurt van het stationsplein vanaf 2004 kwam het voortbestaan van het stationsgebouw in het geding. Na vele protesten is uiteindelijk van sloop afgezien. De linker zijvleugel werd gesloopt in verband met de aanleg van de voetgangerstunnel en is later weer opgebouwd. Het middengedeelte werd van binnen vrijwel volledig gestript.

Station Beekbergen
Station Beekbergen (Bbg) is een voormalig spoorwegstation op de grens van de plaatsen Beekbergen en Lieren aan de spoorlijn Dieren - Apeldoorn en is thans een station van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij (VSM). Als regulier station was het in gebruik van 2 juli 1887 tot 1 augustus 1950.
Het station heeft een uitgebreid emplacement met een draaischijf.
Dit stationsontwerp werd Standaardtype KNLS genoemd en werd voor diverse spoorwegstations gebruikt in de jaren 80 van de 19e eeuw. De architect was K.H. van Brederode. Het stationstype is in drie soorten ingedeeld, waarbij dit station viel binnen het type KNLS 2e klasse.
In juni 2013 werd een nieuw stationsgebouw in gebruik genomen.

Station Loenen
Station Loenen (Lnn) is een voormalig station in Loenen, aan de spoorlijn Dieren - Apeldoorn. Het was in gebruik van 2 juli 1887 tot 1 augustus 1950. Tegenwoordig is hier een halte van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij.
Dit stationsontwerp werd Standaardtype KNLS genoemd en werd voor diverse spoorwegstations gebruikt in de jaren 80 van de 19e eeuw. De architect was K.H. van Brederode. Het stationstype is in drie soorten ingedeeld, waarbij dit station viel binnen het type KNLS 3e klasse.

Station Eerbeek Openbaar vervoer
Station Eerbeek (Ebk) is een voormalig spoorwegstation in Eerbeek aan de spoorlijn Dieren - Apeldoorn en is een halte van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Het station was in gebruik van 2 juli 1887 tot 1 augustus 1950.
Dit stationsontwerp werd Standaardtype KNLS genoemd en werd voor diverse spoorwegstations gebruikt in de jaren 80 van de 19e eeuw. De architect was K.H. van Brederode. Het stationstype is in drie soorten ingedeeld, waarbij dit station viel binnen het type KNLS 3e klasse.

Station Laag-Soeren
Station Laag-Soeren, is een voormalig spoorwegstation in Laag-Soeren aan de spoorlijn Dieren - Apeldoorn. Het station werd geopend op 2 juli 1887 en gesloten op 1 augustus 1950.
De naam van het station was tot omstreeks 1935 Station Soeren, daarna is het gewijzigd in Laag-Soeren

Station Dieren
Station Dieren is het spoorwegstation in Dieren, gelegen aan de spoorlijnen Arnhem – Zutphen (onderdeel van de IJssellijn) en Dieren - Apeldoorn.
Station Dieren werd geopend op 2 februari 1865. Tot 30 mei 1976 droeg het de naam Dieren-Doesburg. Het heeft een eilandperron. Het huidige gebouw stamt uit 1902. Dit stationsontwerp werd Standaardtype KNLS genoemd en gebruikt voor diverse spoorwegstations in de jaren 80 van de 19e eeuw. De architect was K.H. van Brederode. Het stationstype is in drie soorten ingedeeld, waarbij dit station viel binnen het type KNLS 2e klasse.
Naast stopplaats voor de intercitytreinen en sprinters van NS Reizigers op de IJssellijn is station Dieren het beginpunt van de toeristische spoorweg naar Apeldoorn van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij, die een eigen zijperron heeft. In opdracht van Gedeputeerde Staten van Gelderland werd onderzocht of er mogelijkheden waren om deze lijn weer geschikt te maken voor een reguliere treindienst, maar in februari 2013 viel deze optie af. In plaats daarvan werd gekozen voor een snelbus tussen Apeldoorn en Arnhem
Maak jouw eigen website met JouwWeb